Derrick May beoordelen op slechts één uur is nogal magertjes. Make Up is zo dood als een pier, ze belden me maandag met de melding dat ze op zaterdag niet gingen opendoen omdat er geen volk ging zijn. En Dixon was al maanden geleden verplaatst naar 4 juli maar id communicatie is dat niet verwerkt. Enfin, 4 juli dus Chicago Boogie met Dixon, meteen allerlaatste CB in Make Up en wellicht ook sluitingsavond voor de zomer. Tenzij de nieuwe eigenaars iets doen id zomer zal het dus niet open zijn in juli en augustus. Beetje een onafgewerkt verhaal maar we zien wel.
Terug naar Derrick May, want nu kon ik dus wel gaan luisteren naar één van de meest fascinerende figuren in techno- en houseland. Ik had tegen m’n vriendin gezegd dat May in een kleine club iets unieks is en de man heeft dat meer dan waargemaakt. NIEMAND speelt zoals Derrick, ‘t is eigenlijk noch techno, noch house, maar ‘t is ook geen tech house. Percussieve en energie met een niet aflatende stroom aan beats. Vadsig goed en origineel, ook na 20 jaar. Heb bijna niks herkend en dat vond ik zalig. Enkel een hitje van Audion, maar dat paste perfect in wat hij deed. Eenvoudigweg de beste dj set die ik de laatste 2 jaren al gehoord heb.
RD
PS Zaterdag Deetron op m’n labellaunch in Decadance :-)